SEO Guide

SEO guide til dig, der vil optimere dine resultater

Kunne du godt tænke dig altid at rangere i toppen af Google? Så kommer du ikke udenom forskellige online marketingsopgaver, og disse opgaver indebærer blandt andet SEO. Så hvis du gerne vil have flere kliks og flere salg på din hjemmeside, så bliver du simpelthen nødt til at forstå Google og dens algoritmer, således at du kan komme helt til tops.

Gennem denne korte SEO Guide vil du blive introduceret til tre essentielle områder, hvorpå langt de fleste kan optimere deres resultater. Disse områder er:


Når du er færdig med denne artikel, så bør du have kendskab til de tre ovenstående områder, hvilket burde give dig muligheden for selv at optimere din hjemmeside og dens tekster allerede i dag.

Optimer dine sidetitler og metabeskrivelser

Sidetitlen er den øverste titel, som man ser, når man søger på Google. Metabeskrivelsen er den korte tekst, som følger under sidetitlen. Der er visse kriterier for disse, som de skal opfylde for at skabe de bedste resultater, og dem kan du se herunder:

Sidetitler:

  • Skal indeholde dine essentielle keywords
  • Hvis du har flere sider på din hjemmeside, så bør du ikke vælge det samme keyword på flere forskellige sidetitler
  • Sidetitlen skal være unik og beskrivende
  • Sidetitlen skal have den korrekte længe. På mobile enheder vil der kun blive vist 487 pixel, og på computere vil der blive vist 568 pixel.

Metabeskrivelser:

  • Skal uddybe og komplementere din sidetitel med relevante informationer
  • Anvend også her dine søgeord
  • Skab blikfang med specialtegn
  • Længden er også vigtig her. På mobile enheder vil der kun blive vist 757 pixel, og på computere vil der blive vist 940 pixel.

Foretag søgeordsanalyse

Inden du begynder at skrive dine sidetitler, dine metabeskrivelser og resten af dine tekster, så bør du foretage en grundig søgeordsanalyse.

I denne analyse kan du med fordel gå ud fra denne korte guide:

  1. Skriv alle dine potentielle søgeord ned
  2. Start fra en ende og besvar spørgsmålene i trin 3, 4 og 5
  3. Hvor mange månedlige søgninger er der på dette søgeord?
  4. Hvor konkurrencepræget er dette søgeord?
  5. Hvilke synonymer eller relaterede ord kunne du også bruge?


Når du har kørt alle dine potentielle keywords igennem denne liste, så bør du have et klart overblik over, hvilke ord du bør anvende. Du finder værktøjer til søgeordsanalyse på internettet, Google har for eksempel også deres eget værktøj til netop dette.

Keyword-mæthed – ‘sometimes more is less’

Hvis du har fundet dine keywords, og du gerne vil have en masse kliks, så hjælper det desværre ikke noget blot at spamme disse keywords i alle dine tekster.
Som en tommelfingerregel bør du have en keyword-mæthed på omkring 2%. Grunden til dette er, at Google gerne vil hjælpe søgeren til de bedste resultater, så hvis du har en tekst med en keyword-mæthed på 20%, så vil Google ikke foreslå denne side til søgeren.

Post Your Comment Here

Your email address will not be published. Required fields are marked *